Poslovni plan za samozapošljavanje

Kako napisati poslovni plan za samozapošljavanje

Poslovni plan za samozapošljavanje u zadnje vrijeme sve više dolaze u fokus. Prvenstveno, naravno, zbog dobivanja potpora za samozapošljavanje, gdje je njegova izrada uvjet za dobivanje potpore. Ipak poslovni plan bi trebao imati svaki poduzetnik prije pokretanja poslovanja ili ulaganja u novi posao, proizvodnju ili pokretanje nekog projekta.

Ukratko poslovni plan je temelj svakog poslovanja.

Poslovni planovi pomažu u vođenju poslovanja

Kvalitetan poslovni plan za samozapošljavanje vodi vas kroz svaku fazu poslovanja od pokretanja do upravljanja poslovima. Koristiti će te ga kao putokaz kako voditi poslovanje, razvijati posao i suočavati se s problemima ali i prilikama. To je jedan način promišljanja ključnih elemenata vašeg poslovanja.

Poslovni planovi često su uvjet za dobivanje kredita, ali i kod traženja investitora. Kako i banke, tako i investitori žele biti sigurni da će vidjeti povrat svojih ulaganja. Poslovni plan je alat koji će uvjeriti druge da je projekt ili poslovanje koje pokrećete isplativo i da ste se pripremili za sve prilike i prijetnje koje stoje na putu.

U biti ne postoji ispravan ili neispravan način izrade poslovnog plana. Ako ste ikada na papir stavili što sve trebate kupiti za poduzeće i koliko će sve to koštati, to je neka vrsta poslovnog plana.

Ovdje ćemo se prije svega koncentrirati na poslovni plan za samozapošljavanje.

Poslovni plan za samozapošljavanje

Prilikom pisanja poslovnog plana za dobivanje potpora za samozapošljavanje, postoji određeni obrazac koji morate ispuniti i neke minimalne informacije.

U linku ispod teksta pronađite detaljan vodič za izradu poslovnog plana za samozapošljavanje. Također i jedan praktičan primjer poslovnog plana.

knjigovodstveni servisPremda se izrada poslovnog plana ponekad smatra nekom vrstom gnjavaže, činjenica je da će te prilikom same izrade doći do nekih korisnih zaključaka. Stavljajući na papir planirane prihode i rashode, promatrajući konkurenciju možete doći do korisnih informacija. Poput tih gdje se nalaze najveće prilike. Koje su opasnosti i rizici vaše branše i slično.

Nemojte na izradu poslovnog plana gledati samo kao na nešto što se mora, već na nešto što vam itekako može koristiti. Zato nemojte žuriti i ako vam nešto nije jasno, pronađite stručnu pomoć.

Većinu toga će te moći i sami napraviti, pogotovo uz naš vodič. Realno planirajte prihode i troškove. Stavite na papir što vam sve treba za poslovanje. Koje su cijene i gdje će te sve to nabaviti. Svakako planirajte i vlastitu web stranicu. Danas niti jedno ozbiljno poslovanje ne bi smjelo biti bez web stranice. Da bi dobili na ozbiljnosti u svoj plan uvrstite i izradu loga i posjetnica. Ako to vaše poslovanje traži, napravite i brošuru.

Nekoliko savjeta

  • Pripazite da ono što ste napisali u analizi tržišta i konkurencije uvrstite u financijski odjeljak. Ako ste napisali da će te imati logo, brošure, web stranicu, oglašavanja, svakako te troškove navedite.
  • Dok pišete odjeljak o poslovanju i analizi tržišta i konkurencije, bilježite kako će svaka od vaših odluka utjecati na financijsku stranu poslovanja. Mogući troškovi odvjetnika, troškovi ovrha i slično. Recimo u slučaju da uvidite da će te morati otkazivati Ugovore zbog neplaćanja, a planirate imati dobivati 5-6 novih klijenata mjesečno, svakako uvrstite i gubitak 1 ili 2 klijenta mjesečno. Naravno ovisi o Vašem poslovanju.
  • Kod analize konkurencije uzmite barem 5 svojih konkurenata. Kod poduzeća možete doći do njihovih financijskih izvještaja na sudskog registru.
  • Provjerite marže, prihode, troškove i dobit svoje konkurencije. Analiza konkurencije nije samo nabrojati nekoliko konkurenata i nešto općenito o njima napisati. Imate detaljno u našem primjeru napravljeno kako izgleda idealna analiza konkurencije, a samim time i cijelog tržišta. Proučite njihove web stranice, ponudu, uslugu, radno vrijeme. Ako je riječ o uslužnoj djelatnosti, možete otići osobno i proučiti kako se odnose prema klijentima, u kakvom je stanju poslovni prostor, kakva ja ponuda, cijene i slično.
  • U predmetu poslovanja možete kod opisa svojih usluga napisati kako ćete određivati cijene. Kako se odvijaju trendovi u Vašoj industriji. Nije obavezno, ali daje na ozbiljnosti. I to, naravno, uvrstite u financijske projekcije.
  • Uvrstite i SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats) analizu. Znači analizirajte koje su vaše snažne strane, vaše slabe strane, koje su prilike, a koje prijetnje. Prema tome također možete planirati odluke i troškove.

Za detaljan vodič kliknite na donji link….

I sretno

Vodič za poslovni plan za samozapošljevanje

Imate dodatnih pitanja? Kontaktirajte nas.